Wednesday, February 12, 2014

Masa depan

harini aku rasa agak rilex dan tenang sebab tak ada kerja sangat,tak ada kelas cuma ada assignment yang kena reject , tak la banyak, tapi semuanyaa ok. Tapi aku percaya ada hikmah disebalik semuanya walaupun aku argue kat lecturer kata yang dia salah sebab takda seni.hahaha.

posting kalini aku nak nampak lebih poyo dan bajet. since aku ada kawan yang suka panggil aku bajet so aku nak la buat bajet sunggoh.
life aku complicated dan kadang-kadang aku tak tahu apa kesudahan aku dalam keghidupan aku.
adakah aku akan berkahwin ? adakah lelaki suka dan akan menjadikan perempuan macam aku ni sebagai isteri? yang paling penting adalah diri aku sendiri. adakah aku mampu untuk menerima orang lain didalam kehidupan aku?
ergh ! kenapa mesti future ? marriage? sebab aku dilahirkan didalam sebuah keluarga melayu islam yang sentiasa ingin menambah umat Muhammad dengan cara yang sah dan mengikut tuntutan. mungkin agak poyo. but hell yeah ! ini kehidupan.

kalau aku berkahwin, aku nak bakal suami aku tahu, dia tidak memiliki aku secara total tetapi dia berkongsi aku dengan makhluk Allah yang lain, seharusnya dia juga harus ingat aku ini adalah pinjaman buat dirinya. aku tak rasa yang aku akan tinggalkan dunia sekarang untuk seorang lelaki. NO WAY ! not even my family.
kebahagiaan adalah sesuatu yang patut kita kongsi. jangan kedekut ! kau mampu tersenyum hari-hari tapi macamana pula dengan orang lain? kau sanggup melihat mereka terus rawan untuk kebahagiaan kau sendiri? Manusia dijadikan Khalifah bukan untuk menindas atau menjadi milikan tunggal pada setiap senyuman.  Kongsi kebahagiaan, kongsi senyuman tapi bab kongsi suami tu kena fikir balik. kbye !

No comments:

Post a Comment

KAWAN-KAWAN